Dijabetes: šta jesti i kolike porcije

U predstavljanju zdravog tanjira možemo kreirati zdrave i uravnotežene obroke kombinovanjem voća i povrća sa zdravim proteinima i celim žitaricama Healthy Eating Plate

 (Harvard, School of Public Health).

Da bi se razumelo šta jesti u dijabetesu potrebno je  upoznati koncept razlaganja nutrijenata.

Koncept porcije

Važno je upoznati našu decu i adolescente sa konceptom porcije kao standardne količine hrane izražene u gramima, koja se pretpostavlja kao jedinica mere koja se koristi za uravnoteženu ishranu. Deo se može odrediti pomoću naših ruku, kao što je prikazano u programu  LARN 2014.

U restoranu

Niko ne bi trebao sebi uskratiti zadovoljstvo obroka van kuće, ali čak ni zadovoljstvo što su dva sata kasnije otkrili da mu je glukoza u krvi u ravnoteži i vaga narednog jutra nepromenjena. Važno je ne zloupotrebljavati, čak i ako želite da napravite neke izuzetke od pravila, sve dok je to povremeno.

Osim pažnje na ugljene hidrate, osoba koja zna da bira preferiraće:

  • belo meso ili ribu pre nego crveno meso
  • da začini samostalno, kada je to moguće
  • u meniju će se naginjati manje složenim jelima koja su često najsvežija.
  • izbegavaće preterano prerađenu hranu jer je bogata mastima koje sadrže visoku količinu holesterola i triglicerida i daju preveliku količinu kalorija
  • izbegavati hranu sa previše šećera koja pogoduje hiperglikemiji
  • jela od povrća, uz ribu ili belo meso, uz moguće i integralni hleb.